fbpx

Kaip pradėti sportuoti?

Dažnai susiduriu su žmonėmis, kurie bando teisintis, kodėl vis dar nepradėjo sportuoti. Juk sportuoti šiais laikais taip madinga. Kartais atrodo, jog tie žmonės jaučiasi kalti prieš mane. Tokiu atveju bandau su jais kalbėtis ir tiesiog nuteikti būti aktyvesniems po truputį. Iš patirties žinau, kad šokus stačia galva į kokią nors įdomesnę mitybą ar sportą, viskas gali labai greitai pasibaigti dingus motyvacijai. Po kiek laiko supratau, kad, norint kažką pakeisti gyvenimo būde, reikia daryti tai žingsnis po žingsnio.

Sporto naudą žinome visi: pagerėjusi savijauta, geresnė nuotaika, mažiau laiko praleista ligoninės koridoriuose, pažintis su naujais žmonėmis, dailesnis kūnas ir t. t. Mes esame sukurti judėti, o ne sėdėti priešais monitorių. Nors, deja, nuo to pabėgti nebegalime. Didžioji dalis žmonių dirba sėdimus darbus ir taip pasirūpina duona ant šeimos stalo. All good. Tik kartais per tuos darbus pamirštame būti aktyvūs ir dažniausias pasiteisinimas, kurį išgirstu iš žmonių – laiko stygius.

Aš mėgstu tokį posakį: „Jei tikrai kažko nori, surasi tam laiko“. O ir pradėti nėra sunku, jei turi šiokį tokį planą. Kaip tik šį kartą norėčiau pasidalinti tips’ais, kaip pradėti sportuoti. 

Primenu, tai tik rekomendacijos iš asmeninės bei kelerių metų patirties dirbant su žmonėmis. 


Kad ir kaip nemėgstate ligoninių (aš esu tiesiog alergiškas joms), pirmiausia reikia pasitikrinti sveikatą.

Atlikite bendrą patikrą, išsiaiškinkite, ar nėra rimtų problemų – gydytojai turi duoti žalią šviesą sportui. Gavę rezultatus galėsite juos po kelių mėnesių palyginti ir žinosite, ar judate teisinga linkme. Asmeniškai, naujus klientus siunčiu tiesiu taikymu pas kinezeterapeutus, kad pratestuotų. Kai žinau problemas, tada lengviau ir tiksliau galime dirbti.


Bandykite suprasti, kas jums yra arčiausiai širdies.

Nebijokite išbandyti įvairių treniruočių tipų: tai gali būti boksas, funkcinės treniruotės, „CrossFit“, joga, gimnastika, šokiai ir t. t. Jeigu ir nepatiks kokia treniruotė, nenusiminkite. Pabandykite susipažinti su žmonėmis, susiraskite draugų ir visada bandykite išsinešti kažką pozityvaus iš užsiėmimo. Kaskart išbandę ką nors naujo, lavinsite savo įgūdžius ir įgausite naujų.


Turėkite tikslą. 

Dažnai žmonės, kurie nėra turėję nieko bendro su sportu, nežino, kokius tikslus užsibrėžti. Tokiu atveju nuspręskite, kas jus privers geriau jaustis. Tai gali būti x kg svorio numetimas, galbūt prabėgti distanciją ateinančiame bėgime, tilpti į džinsus, kuriuos pirkote prieš 5 metus, o gal sugebėti užlipti į penktą aukštą neuždusus. Svarbiausia – pradėti po truputį, nuo mažo tikslo. Mano vienas pirmųjų tikslų buvo tiesiog sportuoti bent tris kartus per savaitę. Simple as that. Patarimas: pasirinkite tokį tikslą, kurį tikrai galite įgyvendinti ir tai padaryti greitai. Tai jums suteiks motyvacijos ateities tikslams. Jeigu užsibrėšite didelį tikslą, kuriam pasiekti reikia x mėnesių, bus daug sunkiau išlaikyti motyvaciją.


Kai jau nuteikėte save iš vidaus, pakalbėkime apie aprangą. Nieko nėra blogiau, kai žmogus kompleksuoja, kaip jis/ji atrodo.

Mes ir taip patiriame daug streso tiek darbe, tiek namuose. Sporto salė turėtų būti vieta, kur visą stresą būtų galima sunaikinti. Apsirenkite taip, kad jaustumėtės savimi. Svarbiausia, kad apranga būtų švari ir patogi. Esu turėjęs atvejų, kai žmogus sportavo su kostiumu, nes paliko aprangą namuose. Ir jis rock’ino savo aprangą, nes darė ką jam reikia, ir jam nerūpėjo, ką kiti mano. Avalynė taip pat turi būti patogi. Nėra būtina turėti naujausių super duper power turbo kedų, kurie kainuoja daugiau nei mėnesinė narystė sporto klube. Svarbu, kad jie būtų švarūs ir kasdien nenaudojami lauke per balas šokinėti. Pradžioje naudokitės ta avalyne, kurią turite namuose. Su laiku galėsite įsigyti reikiamus sportinius batelius pagal poreikį. Žinau, kad kai kurioms moterims labai svarbu ir stilinga apranga. Ką gi, jeigu tai prideda motyvacijos – rinkitės ryškią, naujausias tendencijas atitinkančią sportinę aprangą. Na ką, jau nuteikėte save, turite savo fresh aprangą ir esate užsimotyvavę pradėti sportuoti. Kas toliau?


Susiraskite kompetentingą trenerį, kuris galėtų atsisėsti šalia ir surinkti informaciją apie jus.

Praeities traumos, tikslai, gyvenimo stilius, mitybos įpročiai ir pan. Visiems patarčiau pradėti nuo asmeninių treniruočių. Kodėl? Nes grupinėse treniruotėse negausite tiek dėmesio. Išmoksite taisyklingai judėti su treneriu ir tada būsite pasiruošę žengti žingsnį link sveikesnio gyvenimo.

Amber CrossFit klube visi pradeda nuo pradmenų narystės. Ją sudaro trys asmeninės sesijos su treneriu ir likęs mėnuo neribotos narystės. Per asmenines treneruotes treneris įvertins jūsų pasirengimą, silpnąsias ir stipriąsias vietas. Susipažinsite su pagrindiniais CrossFit pratimais. Po asmeninių treniruočių būsite pasiruošę eiti į grupinius užsiemimus.



Turbūt visi žinote posakį, kad lengviau tęsti kažką, nei sustoti ir pradėti iš naujo. Kai sportas tampa įpročiu, nebegalvoji apie jį, kaip apie veiklą, kuri atima daug laiko. Tai tampa kasdienybe, kuri mažina stresą ir pakelia nuotaiką. Kaskart išmoksti naujų dalykų, ką gali atlikti su savo kūnu. Užsibrėži naujus tikslus ir tiesiog tampi daug aktyvesnis. Gyvenimo stilius pasidaro sveikesnis bei kupinas nuotykių.

Jei atvirai, nebeįsivaizduoju savęs be sporto, be kasdienio bandymo tapti geresniam nei vakar. Visada atsiminkite – mes progresuojame arba regresuojame, bet niekada nestovime vietoje. Linkiu jums kasdien tapti geresniais ir pozityvesniais, nei buvote vakar!


Šarūnas




Parašykite komentarą

Your email address will not be published. Required fields are marked *